انواع کارتن بسته‌بندی

انواع استاندارد کارتن بسته‌بندی را می‌توان از چند جهت دسته‌بندی کرد. برای نمونه کارتن‌های بسته‌بندی از نظر ضخامت، ساخت و یا مقاومت قابل تقسیم‌اند. هم‌چنین می‌توان از نظر رویکرد محصول نیز انواع کارتن را از یکدیگر متمایز کرد. در این پست می‌کوشیم شما را با انواع دسته‌بندی کارتن‌ها آشنا کنیم تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. پیش از هرنکته‌ای یادآوری می‌کنیم که این محصول شماست که به کارتن بسته‌بندی شکل و مسیر می‌دهد. پس پیش از هر اقدامی برای سفارش کارتن بسته‌بندی به بازاریابی برند خود بیندیشید. ما برای شما کارتن استاندارد مدنظر را خواهیم ساخت.

برای پاسخ به این پرسش ابتدا نگاه کوتاهی به اشیاء اطراف خود بیندازید. اغلب لوازم آشپزخانه، وسائل الکترونیک و برقی، خوراکی‌ها، کتاب‌ها و غیره درون بسته‌ بندی کارتن به دست ما می‌رسند. کارتن به دلیل متریال ساده، مقاوم و در عین حال تجدید پذیر خود ایده‌ی پکیجینگ محصولات متنوعی را پوشش می‌دهد. کارتن بسته‌ بندی از لایه‌های متفاوتی از مقوا ساخته می‌شوند. تعداد و نوع این لایه‌ها نیز می‌تواند انواع متفاوتی از کارتن بسته‌بندی را بسازد.

کارتن (به فرانسوی: Carton) گونه‌ای محصول کاغذی است که از ترکیب ورق‌های کاغذ درست می‌شود و به گستردگی در بسته‌بندی به کار می‌رود. این واژه به محصولی اطلاق می‌شود که از چسبانده شدن چند لایه کاغذی یا مقوایی به همدیگر تولید می‌شود. ابتکاری که در بسته‌بندی کارتن سبب تمایز از دیگر انواع بسته‌بندی‌های مقوایی می‌شود وجود یک لایه سینوسی میان دو ورقه است. این لایه‌ی موجدار که فیلوت نامیده می‌شود سبب ارتقاء سطح مقاومت کارتن نسبت به دیگر انواع می‌شود. فیلوت میان دولایه مقوایی دیگر قرار می‌گیرد و ساده‌ترین شکل کارتن، یعنی کارتن 3لایه را می‌سازد.

انواع کارتن بسته بندی بهترین بسته بندی کارتن مناسب برای ارسال محصول کارتن24

همان‌گونه که در ابتدای مطلب گفته شد می‌توان چند شاخصه متفاوت را مبنای دسته‌بندی استاندارد کارتن بسته بندی قرار داد. برای مثال می‌توانیم انواع کارتن را از نظر ضخامت ، ساخت یا رویکرد محصول تقسیم‌بندی نمود. این تقسیم‌بندی‌ها در نهایت منجر به انتخاب کارتن بسته‌بندی مناسب محصول می‌شود. اما در کنار هر شاخصه‌ای بازاریابی، استفاده بهینه از فضا و سلامت سفر محصول را سرلوحه انتخاب خود قرار دهید. استاندارد کارتن بسته بندی پیش از هرچیز به این موارد وابسته است.

بسته به این‌که شما از چند لایه مقوا استفاده می‌کنید تقسیم‌بندی از نظر ضخامت شکل می‌گیرد. اما همان‌طور که گفته شد می‌توان تعداد فیلوت را مبنایی برای دسته‌بندی استاندارد انواع کارتن بسته‌بندی برشمرد. کارتن‌های بسته‌بندی از لحاظ دارا بودن یک یا دو فیلوت به کارتن‌های 3لا و 5لا تقسیم می‌شوند. ناگفته پیداست که در کارتن‌های 3لا، ما دارای دو لایه ورقه مقوایی در دور طرف و یک لایه مقوای سینوسی در میانه هستیم. هم‌چنین در کارتن‌های 5لایه ما دارای:

1 لایه ورقه مقوایی صاف
1 لایه فیلوت
1 لایه ورقه مقوایی صاف
1 لایه فیلوت
1 لایه ورقه مقوایی صاف

هستیم. برای اطلاعات بیشتر به بایگانی کارتن سه لایه و یا بایگانی کارتن 5 لایه مراجعه کنید.

انواع کارتن از نظر ساختار به دو دسته‌ی کارتن تاشو و کارتن سخت تقسیم می‌شوند. منظور از کارتن‌های تاشو کارتن‌هایی است که از نقاط مخصوص تا شده و به شکل یک مکعب درمی‌آید. این نوع کارتن را معمولاً در بسته‌ بندی تلویزیون، یخچال، چیپس، بیسکوییت، پروتئین، باتری و … استفاده می‌شود. کارتن‌های سخت از انواع دیگر کارتن بسته‌بندی است که به آن‌ها جعبه نیز گفته می‌شود. نام تخصصی‌تر این نوع کارتن بسته‌بندی جعبه لمینتی است. از جعبه‌های لمینتی در صنایع حساس‌تر با اندازه‌ی متوسط هم‌چون دوربین عکاسی، قطعات الکترونیک، ظروف شیشه‌ای و… استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که در جعبه‌های لمینتی استاندارد ضخامت به کارتن سه‌لایه شباهت دارد. به این ترتیب که دو ورقه صاف در طرفین و یک فیلوت در میانه قرار می‌گیرد. تفاوت ضخامت در این دو ساختار استفاده از یک لایه مقوای سختِ براق در جعبه‌های لمینتی است.

همان‌گونه به کرات در این پست به آن اشاره شد، اولین نکته در انتخاب استاندارد کارتن بسته‌ بندی، بازاریابی محصول شماست. بررسی شخصیت و عادات خرید مشتریان، برندینگ محصول و طراحی منحصربه‌فرد کارتن بسته‌ بندی را جدی بگیرید. ما، کیفیت و دقت در انتخاب بهترین کارتن بسته‌بندی از نظر ساختار و ضخامت را برعهده می‌گیریم. برای بهرمندی از مشاوره خرید کارتن بسته‌ بندی به صورت رایگان با کارتن24 تماس بگیرید.

این یک مشاوره فروش نیست! این یک همراهی برای رسیدن به استاندارد کارتن بسته بندی محصول شماست. مشاوره خرید کارتن پکیجینگ ما در دسترس شماست.

مشاوره خرید بسته بندی جعبه کارتن لمینیتی کارتن24 موادغذایی لوازم صنعتی لوازم آرایشی

بسته بندی لوازم صنعتی

با خرید از کارتن24 امنیت و سلامت اجناس خود را تا رسیدن به دست مشتری تضمین کنید! 


مشاوره خرید بسته بندی جعبه کارتن لمینیتی کارتن24 موادغذایی لوازم صنعتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پکیجینگ مواد غذایی

طراحی مهندسی شده، سرعت عمل و اعتماد بالا با خرید از کارتن24


مشاوره خرید بسته بندی جعبه کارتن لمینیتی کارتن24 موادغذایی لوازم صنعتی لوازم آرایشی و بهداشتی و دارو

جعبه لوازم آرایشی

با مجموعه کارتن24 تجربه یک فروش عالی را به وسیله پکیجینگ و بسته بندی حرفه ای داشته باشید.